Kia Stinger

Kia Stinger

A Stinger a dicső múlt gran turismóinak - ezeknek az erőtől duzzadó, elegáns, nagy sebességű, stílusos utazásra képes automobiloknak - a szellemiségét idézi. A tervezési és fejlesztési folyamat minden fázisában a tökéletes túraautó megalkotása volt a cél.

Kia StingerA tanulmányautótól a szériagyártásig vezető úton a Kia GT Concept nevet változtatott, ihletet merítve a 2014-es Detroiti Autószalonon bemutatott GT4 Stinger koncepcióból. A modell személyiségét tekintve hamisítatlan Gran Turismo, ugyanakkor a Stinger név sebességet és izgalmat ígér – nem véletlenül, hiszen ezek a tulajdonságok a sorozatgyártású modell legfontosabb pillérei.

KiaA Stinger létrejöttét több éves szenvedélyes tervezési és fejlesztési munka előzte meg. Hat évvel azután, hogy a Kia a GT Concept bemutatásával jelezte szándékainak komolyságát, 2017 negyedik negyedévében megkezdődhet a Stinger európai forgalmazása.
A gran turismo külső stílusjegyekkel harmonizál a mélyen húzódó utastér elrendezése és hangulata, amit az erősen döntött szélvédő és a magasra húzott, vízszintes elrendezésű műszerfal határoz meg.
A Stinger fényűző, kontúros üléseit fekete vagy barna műbőr borítja, extraként valódi bőrkárpit is kérhető ugyanebben a két árnyalatban. A GT-Line kivitelekben alapfelszerelés a szürke öltésekkel varrott fekete bőrkárpitozás, míg a GT verziók különösen finom tapintású fekete Nappa bőrborítást kapnak. A GT-Line és GT változatokhoz kétféle színcsomag (szürke vagy piros) is rendelhető, a kéttónusú beltérben a fekete alapszín mellé szürke vagy piros ülések, fejtámaszok és ajtókárpitok társulnak.

Kia StingerA Kia Stinger hosszan nyújtózó gépházfedele alatt háromféle, hosszában beépített turbómotorral találkozhatunk. 
A Stinger európai eladásainak túlnyomó többségét minden bizonnyal a 2,2 literes dízelmotor teszi majd ki; 3800/percnél 200 lóerőt ad le. Az erőforrás 440 Nm maximális forgatónyomatéka széles tartományban (1750-2750/perc) áll a vezető rendelkezésére, az autó 7,6 mp alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára; végsebessége 230 km/óra.

A 2,0 literes ‘Theta’ sorozatú négyhengeres turbós benzinmotor maximális teljesítménye 255 (a jobbkormányos modelleknél 247) lóerő percenkénti 6200-as fordulatszámon. Az erőforrás 353 Nm maximális forgatónyomatéka 1400-tól egészen 4000/percig elérhető; az autó álló helyzetből 6,0 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A kétliteres Stinger végsebessége 240 km/óra.

A Stinger legerősebb motorja a 3,3 literes, ikerturbós V6-os ‘Lambda II’ benzinmotor. Maximális teljesítménye 370 LE (6000/percnél), legnagyobb forgatónyomatéka 510 Nm 1300 és 4500/perc között. Ezzel a GT mindössze 4,9 másodperc alatt eléri a 100 km/órát, így ez minden idők legintenzívebben gyorsuló Kia modellje. A Kia előzetes számításai szerint a végsebesség 270 km/óra.

Kia Stinger motorA Stinger az első olyan Kia szedán, amely hátsó- és összkerék-hajtással egyaránt megrendelhető. Utóbbi kivitel még kedvezőtlen időjárási körülmények között is fokozott menetdinamikai képességeket és biztonságot kínál. A hátsókerék-hajtású Stinger opcióként mechanikus, részlegesen önzáró differenciálművel is felszerelhető.

A Kia Stinger globális értékesítése az év negyedik negyedévében veszi kezdetét.

Szlovákcég.eu hirdetés