BEMUTATKOZOTT A HONDAJET ELITE

BEMUTATKOZOTT A HONDAJET ELITE

A Honda Aircraft Company illetékesei leleplezték a vállalat legújabb repülőgépét, a HondaJet Elite-ot. Az ünnepélyes bemutatóra a Genfben rendezett Európai Üzleti Repülési Konferencia és Kiállítás (European Business Aviation Conference and Exhibition, EBACE) keretein belül, egy különleges hangárban került sor, ahol a szakma és a sajtó képviselőinek jelenlétében ismertették a gép paramétereit.
A HondaJet Elite hatótávolsága 17%-kal, azaz 396 km-rel nagyobb az alapmodellénél, motorjait pedig egy-egy speciális, zajcsökkentő szívócsatorna-rendszer táplálja, így jelentősen mérséklődtek a nagy frekvenciájú hangok és csendesebbé vált az utastér. Nagyot fejlődött maga a repülési rendszer is. Az utak tervezését ezentúl precíz teljesítményszabályozás segíti, a menetbiztonságról pedig stabilitásfokozó és túlterhelést megakadályozó funkciók gondoskodnak.

HondaJet Elite
A HondaJet Elite a környezetet is védi, hiszen nemcsak végsebesség, repülési magasság és hatótávolság terén a kategória legjobbja, hanem az üzemanyag-fogyasztást illetően is. A modell már megkapta a repülési engedélyt az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hatóságától (FAA), és hamarosan az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) is jóváhagyja, hogy levegőbe emelkedhessen. Elsőként a 2018. május 28. és május 31. között esedékes EBACE-n tekintheti meg a publikum.


A Honda Aircraft globális márkakereskedői és értékesítői hálózatot hozott létre, hogy a világ minden táján a legmagasabb színvonalú szolgáltatást nyújthassa a HondaJet-vásárlóknak. Kereskedői éppúgy megtalálhatók Észak- és Latin-Amerikában, mint Európában és Ázsiában. A HondaJet kategóriájának legkelendőbb modellje volt 2017-ben, nem mellesleg ezt a gépet engedélyezték és adták el a legtöbb országban.  

A Honda Aircraft Company teljes mértékben az American Honda Motor Co., Inc. tulajdona. A 2006-ban alapított Honda Aircraft Észak-Karolinában található, ami nem véletlen, tudniillik ezt a régiót tartják a repülés bölcsőjének. Soichiro Honda szellemisége a mai napig tovább él a vállalat működésében, ezt bizonyítja, hogy megvalósulhatott a márka alapítójának egyik nagy álma, és a Honda járművek immáron a légi közlekedésben is segítik az emberiséget. 
 

A repülőgépet Michimasa Fujino, a Honda Aircraft Company elnök-vezérigazgatója mutatta be: „A HondaJet Elite újabb bizonyíték a Honda Aircraft Company teljesítmény, hatékonyság, környezetvédelem és értékteremtés melletti elkötelezettségére. Az innovatív gondolkodás és a lelkiismeretes tervezés eredményeként olyan repülőgép láthatott napvilágot, ami teljesítmény és komfort terén is hatalmasat lépett előre, nem mellesleg új mércét állított a repülés világában. Nagy izgalommal várjuk, hogy megmutathassuk legújabb fejlesztéseinket az EBACE látogatóinak.”

Az új, kategóriaelső teljesítményű repülőgép a Honda legújabb fejlesztéseire épül, ennek köszönhető, hogy felhasználói élmény terén is a maximumot nyújtja. Szintén mellette szól, hogy jóval takarékosabb a kategória többi gépénél, és kevesebb üvegházhatású gázt bocsájt ki, mint egy azonos méretű, dupla motoros, sugárhajtású üzleti repülő.
A HondaJet Elite tervezésekor megannyi – repüléstechnikai áttörésként értékelhető – ötlettel rukkoltak a Honda mérnökei, ilyen például az egyedülálló, szárny felett elhelyezett hajtómű (OTWEM - Over-The-Wing Engine Mount), a lamináris áramlású (Natural Laminar Flow, NLF) szárny és orr-rész, valamint a kompozit anyagokból készülő törzs. A fejlesztéseknek köszönhetően a HondaJet továbbra is a leggyorsabb, legnagyobb repülési magasságra képes és leghalkabb repülőgép kategóriájában, s hatótávolság terén is élen jár.
A HondaJet Elite főbb jellemzői 
-    Hatótávolság: 1437 tengeri mérföld.* A kategória legnagyobb hatótávolságú repülőgépe. (* NBAA IFR által meghatározott hatótávolság.)
-    Zajcsökkentő szívórendszer a motorokon: E fejlett műszaki megoldásnak köszönhetően jóval csendesebb lett az utastér és halkabbá vált a működés.
-    Teljesítményszabályozás: A repülési magasság, a sebesség és az üzemanyag-áramlás precíz szabályozása optimalizált teljesítményleadást tesz lehetővé
-    A fel- és leszállási magasság (TOLD) szabályozása: A szükséges kifutóhosszúság, a repülési sebességek, az emelkedési és ereszkedési szögek stb. automatikus kiszámítása
-    Stabilitásfokozó rendszer csűrés- és állásszög-szabályozó funkcióval: Ultramodern menetbiztonsági rendszer, ami többek között azt is megakadályozza, hogy kézi irányítás esetén túlterheljék a repülőgépet.
-    AFCS átstartolássegédlettel és túlságosan kis sebesség elleni védelemmel: A robotpilóta kapcsolatban marad, ezáltal nő a menetbiztonság és csökken a pilóta terhelése
-    Új külső színek jellegzetes festési sémákkal: három vadonatúj, első alkalommal kínált fényezés: Ice Blue (kék)/Ruby Red (piros)/ Monarch Orange (narancs)
-    Bongiovi audiorendszer: Extraként rendelhető. A Honda Aircraft Company elsőként épített be repülőgépkabinba olyan hangszóró nélküli audiorendszert, ami átütő zenei élményt nyújt a teljes utastérben
-    Új belső extrák: 
-    Biztonsági övvel ellátott mellékhelység/mosdófülke. Ezzel is nőtt az ülőhelyek száma
-   Konyha kávéfőzővel
-    Kéttónusú, bőrkárpitozású ülések

Retro kincsek Játék szekció